MENJANA PENDAPATAN MELALUI SITEMSMS TEKNIK TERBARU YANG BAKAL UBAH CARA KEHIDUPAN ANDA,

download laporan percuma di

http://ayumichiko.rahsiahypro.com

Search This Blog

If I could catch a rainbow I would do it just for you

And share with you it's beauty on the days you're feeling blue

If I could build a mountain you could call your very own

A place to find serenity A place to be alone...........

If I could take your troubles I would toss them in the sea

But all these things I'm finding are impossible for me

I cannot build a mountain or catch a rainbow fair

But let me be what I know best A friend that's always there.
add me at..

Tuesday, May 5, 2009

~ingat ni bila tension !

oit!

so far.. aku selalu tension, mcm2 perkara berlaku sampai bercelaru otak aku.

Kadang-kadang, bile kite buat kerja, mesti rase TENSION, kan ? TENSION bile kehilangan idea. TENSION bile rase pening. TENSION bile orang kacau kat saat-saat paling genting (ni la yg selalu jadi kt aku... -.-).

tension... pressure.... melayunya, tertekan! tekanan!

mm...sebut pasal tekan tekan nih, aku teringat kata2 sorang abang ni, waktu aku gi seminar keusahawanan dulu.



tentang berlian !



korang tau tak ?, BERLIAN itu terhasil daripada unsur karbon atau C. BERLIAN terhasil apabila unsur karbon ini dikenakan SUHU dan TEKANAN tinggi yang secukupnya. Kalau tidak, BERLIAN tidak akan terhasil...


lagi! korang tau tak.., GRAFIT (lead pensel) yang korang gunakan sehari-hari tu...pun terdiri daripada unsur karbon ?
















tapi..,


GRAFIT ini tidak sekeras BERLIAN. nape ek ?? Walaupun unsurnya sama iaitu karbon, tetapi kekuatannya jauh berbeza. Yang satunya keras sekeras-kerasnya sehinggakan boleh memotong kaca. Lagi satu pulak lemah. Senang-senang je dier patah. Segalanya disebabkan IKATAN yang berbeza.


Badan manusia juga mempunyai unsur karbon..^.^ taw ngak ??

Agak-agak la, bila kita TENSION, SUHU badan kita mesti meningkat kan? Kalau tidak pon, SUHU kita meningkat sebab kita mudah jadi HOT-TEMPERED. Panas jugak tu, cuma term lain sikit. Hehe. ^.^

So....!

kalau macam tulah, kita juga ada peluang untuk jadi BERLIAN. tapi.., kan kalau nak jadi berlian SUHU dan TEKANAN tinggi yang secukupnya. Kalau tidak, tak dapat jadi BERLIAN.


cuba kaitkan dgn kehidupan kita ni, apa yg kita hadapi, pahit getir, kepayahan, itu semua adalah tekanan yg perlu kita hadapi, kerana dgn itu sajalah yg boleh membentuk diri kita untuk menjadi seorang yang tinggi harganya. macam berlian.. ^.^

Namun begitu..., ingat!!

In the end, BERLIAN dan GRAFIT berguna kepada manusia. Begitu jugalah dengan kita. Tidak kisahlah kita ni sehebat BERLIAN yang unik,keras,berharga, ataupun kita ini hanyalah sekadar GRAFIT yang senang diperolehi,lemah,murah, tidaklah berharga sangat.

In the end, setiap kita mempunyai kelebihan masing-masing. Kalau kita sehebat BERLIAN pun, BERLIAN nie kalau kene laser, pecah jugak. GRAFIT, kalau takde, susah jugak. Macam mana kita hendak tulis kan? Seseorang muslim mestilah ingat bahawa :

"Setiap orang itu memegang penjuru-penjuru tanggung jawab".

Dari situ, tahulah kita bahawa sehebat mana pun kita, selemah mana pun kita, seintelektual mana pun kita, setiap kita ada peranan dan tugas masing-masing. Ingatlah :

"Insan itu lengkap dan saling melengkapi"

Terimalah diri kita seadanya jika kita gagal, jika kita terpaksa berundur dari medan perjuangan kerana sebab-sebab tertentu. Janganlah kita jadi umpama PERMATA YANG HILANG.

No comments:

Post a Comment